Wednesday, January 23, 2008

Prezime, ime i Slava


Da se prezime i ime cuvaju negovanjem svojih obicaja, navika, igre i pesme, to potvrdjuje oko 5 miliona Srba izvan dveju matica;Srbije i Republike Srpske.
Katarina Topalovic,(zivi u Pertu,W.A., stara, ili mlada 3 godine i 4 meseca, vec je clan folklorne grupe, a samim time,kao karma, za sva vremena ostaje njena veza sa Maticom, koju c da poseti u narednih sest meseci.
Zahvaljujuci tehnologiji, danas nismmo daleko ni od Australije, ili cak Novog Zelanda.Amerika je toliko blizu, da ne vredi pominjati.Brze nebeske ladje, internet i mobilni telefoni su nam priustili laksi kontakt i vecu bliskost sa maticom, ili sa svojima, na ma kom delu Planete.




Kao svi cestiti Srbi, tako i Skipovljani, pre svega brinu o imenu i krsnoj slavi.U selidbi, ili povlacenju pred neprijateljskim, nekrstenim ratnicima, Skipovljani su uz pogacu i ponjavu, spasavali i konu kucnog svetca i kucno kandilo.Te dve relikvije su krasile brojne zidove u brojnim selidbama, sve do onoga zida koji je, posle svega,postao Kucni Zid.
Slavski obred se nije promenio i obavlja se onako kako je to nasledjeno od predaka.Mnogi su svoju slavu preneli preko kontinenata, u neke druge zemlje i tamo nastavili tradiciju svetinje.
A da su slave i posle Skipovca sacuvane, uz ime i obiceje, pokazuju i kamerom zabelezeni detalji. Mlado i lepo druztvo, okiceno lepom decicom,pesmom i srecnim osmesima 'su najlepsi slavski pokloni.
U to ime, Ziveli.

3 comments:

Anonymous said...

Lijepe ove skipovljanke pa je zato i slava lijepa.
Slava nasim skipovljankama ali i Skipovcu.
Stari nastavi tako, nek svijet vidi.cao,baj

Sopot said...

Pozdrav,

Petar Topalovic ovdje, mozes li mi dati neki kontakt od ovih Topalovica jer pretpostavljam da mi dodju neki rod. Volio bih malo ispitati sta oni znaju o nama i da ih uvrstim u porodicno stablo.

Sve najljepse!

rajko said...

Ovde Rajko iz Zelinje Srpske, majka mi je rodom iz Skipovca gornjeg, ujak mi je pokojni Stevo Ristic, brat Aleksa Ristic, kum mi je pokojni Kojo Tesic a krstio me pokojni Cedo Tesic. Ako neko zna gde se nalazi Aleksa ili ima broj telefona, molim da mi ostavi na blogu. Hvla puno unapred, Rajko